mandag 1. februar 2010

Tenkjeverktøy 1

Tenkjeverktøy eller tankekart er vel ikje noko nytt fenomen i skulen. Det har vore brukt så lenge eg har vore lærar. Det eg ser no etter å ha lese denne leksjonen er at det finnast glimrande måtar å gjere dette på digitalt. Eg må inrømme at det har eg aldri før vore borti, men det virkar kjekt og inspirerande. Eg kjem nok til å nytte dette meir, men først lyt eg bli trygg på det sjølv, før eg kan dra nytte av det i undervisningssamanheng. Eg vel her å bruke freemind for der får eg instruksjon på norsk då eg ikkje er noko engelsklærar, og med tanke på å bruke det i klasserommet synest eg det er greit å ha det på norsk. Eg ser nytten av dette innanfor fleire fag enn norsk. Kan og nytte det i naturfag og samfunnsfag i småskulen om eit tema du jobbar med. Eg vil lage eit å lime inni bloggen min.Det er tenkt i naturfag i 3. klasse. Bruer og andre byggverk frå Gaia 3- Gyldendal.
Når FreeMind startes, er det mulig at programmet sjølv "finn ut" at det skal starte med norske tekster. Hvis ikkje kan dette endres ved å klikke på Tools (Verktøy) på hovedmenyen, og velge Preferences (egenskaper). Under Language (språk) kan man velge No for norsk.

Eg har prøvd meg på eit tankekart i Mindomo og. Det har eg sett opp for meg sjølv med tanke på M1 oppgåva. Har lagt link til den. http://www.mindomo.com/view.htm?m=650f20e2fce441238de1d18b0394a2df
Dette var eit flott verktøy, og lett å finne fram i. Må inrømme at eg brukte lang tid før eg fann ut kor eg skulle lagre det og sidan legge det ut som link på blogg sida mi. Men no er det gjort og er er kommen eit steg vidare.

Tankekart er ein innleiande prosess i dei fleste oppgåver. Elevane lærer det ganske langt ned i klassetrinna, men med papir og blyant. Og sidan meir av undervisning foregår på nettet, kan bruk av Mindomo vere med på å få IKT meir inn i undervisninga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar